sahabat-sahabat blogger yg dikasihi

Thursday, February 16, 2012

Berpantang Dengan Premium Beautiful

Entry kali ni saya nak cerita ..saya kembali gemok apabila disahkan mengandung ank ketiga..gambar kat atas tu akhir 2010 dalam bulan Oktober ke November  gitu..saya dah stop pakai premium beautiful sebab tgh megandung ank ketiga nk masuk tiga bulan gitu ..ermmm baru tiga bulan dah gemuk mcmnie...siapa tak risaukan...tapi saya buat tak tahujerlah sebab dah tahu saya akan gumukkk bila mengandung!!..bukan itu sahaja muka saya akan dipenuhi jeragat yang teruk..dan ambik masa yang lama nak hilang...huhuu itulah dugaan semasa saya mengandung..


Disebakan saya alahan yang agak teruk jugaklah dan mengandung anak2 masih kecil dan lasak tak cukup rehat,tido,mkn tak tentu berat badan saya turun, ni gambar dalam bulan Mac 2011 gitulah semasa reunion sekolah suami saya, masa ni saya mengandung nak masuk 7bulan dah..


lepas alahan berakhir...berat badan saya naik kembali semasa kandungan nak masuk 9 bulan...sampai dua minggu 2 kilo naik..lpstu seminggu nak bersalin saya balik kg..july 2011..apa lg balik umah makkan..nasi dengan budu pun sedap..3pinggan nasi sekali hadap..biasa..hihihi...nak dekat bersalin berat badan saya naik lg sampai mencecah 80kilo balik...huhuhu..berat 2009 dolu2 tu..kembali muncul..kwang2...tak ambik plak gambo masa tu..biasalah kat kg..kalut2 ngn ank2 pulak kan..mana nak bergambo..huhu...

tapi saya tak risau..saya dah nekad lps jer bersalin sehari saya nak pakai premium beuatiful kesayangan saya tuhh..hihi nak menten balik berat badan saya..ngeh..ngeh....

hari kedua terus saya pakai set premium beautiful...best sgt ..belakang saya dah tak sakit...darah nifas keluar dgn lancar..berketul2 hitam..sepanjang berpantang ank ketiga saya langsung tak sakit belakang berbanding berpantang ank sulong dan kedua dulu...nak menyusu kan ank bagai nk patah belakang rasa...sakit tu datang rasa mcm nk tercampak baby kat pangkuan saya..ohh ngeri..Alhamdullilah dengan bekung premium beautiful sakit belakang saya hilang 100%..syukur pada Allah...

Saya adalah ibu yang menyusu badan secara penuh pada baby saya...sepanjang berpantang saya tak pernah kena bengkak susu..sebelum nie ank pertama dan kedua..sampai saya meraung-raung menahan sakit akibat bengkak susu..terpaksa pgil bidan untuk urut breast dan belakang saya bagi melancar proses aliran susu yang tersumbat...

Alhamdullilah saya kosisten pakai PREMIUM BEUTIFUL dari hari kedua berpantang ..saya tak alami bengkak susu...aliran susu berjalan dengan baik..walaupun breast sentiasa penuh saya tak rasa sakit..kerana coli premium beautiful membantu melancarkan aliran darah dan aliran susu dengan baik..walaupun kadang2 saya lambat menyusukan baby secara terus atau terskip jadual mengepam saya...

Bila kita pakai premium beautiful secara kosisten memang sgt baik untuk ibu-ibu menyusu bg melancarkan darah pada cik breast dan aliran susu dapat berjalan dengan baik...boleh meransang susu jika susu merundum..syukur pada Allah saya masih menyusukan baby saya secara penuh sehingga hari ini..dia dah nak
masuk 7bulan pun..harapan semoga saya dapat menyusu sehingga dia 2tahun..insyaAllah..
MASA BERPANTANG 44HARI SAYA LANGSUNG TAK SENTUH BEKUNG NIE...SANGAT SAYA TAK SUKA..SEBAB SUSAH NAK MENYUSUKAN BABY...


Nak berjalan pun seksa kan..huhuhu..saya belijer tapi tak pakai langsung..rugijer..kwang2...dah lah susah nk berjalan,duduk semua bagai payah nk buat..nak pakaipun kena ada org tolong bantu tarik bagi kuat..kalo tak londeh jer..tak guna lgsung pakai bekung..tulah ank sulung dulu..kenapalah perut aku nie..pakaijer bekung..tapi perut masi menggeleber, saya pernah nangis depan cermin ok!!..tengok perut saya yang menakutkan..huhuhu..risau sangat suami dah tak suka..kita org pompuan kan mestilah risau..huhu..pompuan mana tak mo cantik dan sihatkan..

lagi saya tak suka bekung nie sebabnya saya ada ank2 kecil yang perlu diuruskan..bukan saya pantang ank sulong..manja2 semua mak yang aturkan..baringjer...ank sulong dulu boleh lah pakai bekung nie..sebab baringjerkan..lpstu saya bagi susu formulajer kat anak sulong saya..masa tu saya tak ada kesedaran langsung pentingnya susu ibu untuk ank2..maafkan ibu ya kakak...ermmm

Dalam pantang haritu saya terpaksa melayan 2 orn ank-anak yang masih kecil dan lasak..bersalin hari kedua saya dah berlari-lari kat halaman rumah berkejaran dengan kedua-dua ank saya..biasalah umh tok kat kat kg tak boleh nak kunci pintu 24jam..apa lg biasa hidup terkurung kat kuala lumpur, dapat balik kg sekali sekala diaorg rasa bebaslah..huhu..asyik nak main pasir dan air becakjer..huhu..apa lg saya terpakasa turun naik rumah melayan diaorg ..nasib baik ada premium beutiful ketat dibadan..rahim pun terangkat elok..berlari situ sini berkejaran ngn anak2 tak da masalah..sungguh masa bersalin ank ketiga haritu..seharipun saya tak baring..melainkan mlm hari..tupun ank kedua saya baring dan tido atas badan saya..huhuhu...maklumlah masa berpantang haritu saya tk dibantu sesiapa...mak terpaksa menjaga adik yang kemalangan kat hospital..suami balik berkerja..adik2 pula masih belajar..ayah sayapun siang hari kerja..tiga kami 4beranakjer kat umh..semua urusan ank2 dan diri sendiri saya yang uruskan..tapi sebelum saya buat semua kerja..saya akan makan jamu dan pakai premium beautiful untuk sokong badan saya dari kebas dan sakit urat...Alhamdullilah sepanjang berpantang 44hari dengan premium beautiful ..tanpa baring,rehat yang cukup,bergerak situ sini..SEKARANG saya sangat2 SIHAT!!..tak ada lagi sakit belakang yang mengerikan..kebas2 kaki dan urat saraf berbanding ank sulong dan kedua dulu...sgt2 bersyukurrr...

Yang pasti saya bertambah slim sihat sekarang..berat terbaru saya 11/02/2012 selepas bersalin 7bulan ni 59kilo daripada saya timbang 11/01/2012 haritu 63kilo...target  saya nak slim 50kilo  tanpa lebihan lemak situ sini dan selulit....mesti bolehhh insyaAllah..yang pasti saya nak sihat tanpa diet yang menyeksakan dan boleh menyebabkan susu saya merundum jatuh...

KENAPA KITA TAK BOLEH PAKAI BEKUNG MACAM NIE...



INI ADALAH KESANYA...

- sakit tulang belakang
-susah untuk bergerak atau menyusukan bayi..
-stretch-mark tak hilang
-sometime tersalah bengkung buatkan rahim boleh jatuh…
-menekan peranakan kerana kainnya tidak stretchable and flexible..
-panas dan berpeluh buatkan tidak selesa..
-terjadi perpeluhan yang boleh mengakibatkan pertumbuhan bacteria dan kulat pada alat sulit dan pangkal rahim..
-sometime mengakibatkan perut jadi hitam…
dan macam2 lagi…

So kenape perlu berbengkung macam ni kalau kite boleh pakai bengkung macam ni…

 DAN AKAN JADI CANTIK DAN SIHAT MCM NIE..

OCT 2011 / JAN 2012



Customer yang dah pakai premium beautiful

CDM Kak Ana..dr 98kg boleh turun 55kilo ok..hanya pakai premium beautiful secara kosisten dan minum lactolite untuk detox toksinjer..tak payah nak menyeksa badan diet ntah apa2..

CDM Salha Zain..cantikan badan dia..hihi..

My Leader Salleha..cantikan dia..badan pun dah ada bentuk..lebih terselah kecantikan dia kat luar..hehe..

APA LG ANDA KAT LUAR SANA JOM CUBA NAK TAHU LEBIH DETAIL PASAL PREMIUM BEAUTIFUL DAN FITTING FREE BOLEH SMS/CALL SAYA 013-6191955 ATAU EMAIL SAYA hida_aisya@yahoo.com atau PM SAYA KAT FACEBOOK SAYA Ieda Rani PB...

OK TATA TITU...

No comments:

Post a Comment