sahabat-sahabat blogger yg dikasihi

Thursday, March 22, 2012

Ibu menyusu bersama premium beautiful..

Assalamualaikum beuatiful readers yang saya kasihi semoga anda semua dalam rahmat Allah..Amenn..

Entry kalini saya nak share bagaimana beautiful korset membantu saya menyusukan baby dan menjadi milk booster kepada saya tanpa apa2 makanan tambahan cuma saya makan dan minum  seperti biasa langsung tak berdiet..makan apa sahaja bila saya lapar..huhuhu......ramai kawan2 tanya..boleh ker ieda pakai premium korset nak susukan anak..??? tak rimas ker??? mestilah bolehkan..sebab saya sendiri menyusukan baby saya sepenuhnya walaupun saya pakai  premium beautiful korset lebih dari 8jam sehari..tapi saya tetap boleh pam susu kat office dan menyusu baby dalam kereta seperti biasa bila ambik dia kat rumah pengasuh saya...tak susah atau rimaspun..sangatt selesa...

 KENAPA SGT SELESA..
Kerana ciri-ciri long bra Premium Beautiful yang direka sesuai untuk ibu  menyusu badan

  • Cara penggunaan adalah mudah dan cepat iatu dengan menarik cup kebawah. Bayi tidak akan menunggu lama dan payudara akan diampu oleh cup, maka ia tidak akan jatuh.

  • Bra cup yang elastik boleh menampung saiz payudara yang 1 saiz lagi besar. Payudara akan membesar 1 size sekiranya susu badan memenuhi memenuhi payudara.

  • Bra yang tidak ketat  di mana ia boleh menganjal dan tidak menghadkan tumbesaran payudara. Ini berbeza dengan bra penyusuan yang lain yang boleh menyebabkan jangkitan kuman dan kesan tidak selesa pada si pemakai.

  • Cup Premium Beautiful adalah bersifat kapas  yang memberi kesan selesa dan boleh bernafas kepada payudara anda yang mengandungi susu



  • SERTA

    ~ produksi susu badan akan menjadi semakin lancar
    ~ibu tak kan mengalami bengkak susu kalau ada gap dalam penyusuan sebab cup premium beautiful ni menyeimbangkan buah dada dan produksi susu.
    ~ dengan pemakaian premium beautiful ni jugak boleh elak kan dari terjadi nye payudara bernanah atau susu masam yang boleh mengakibatkan breast cyst.
    ~ payudara tidak jatuh. malah kedudukannya akan diperbaiki kepada kedudukan yang betul. ni berbeza dengan pemakaian bra biasa yang memberi kesan menekan ke bawah dan payudara akan jatuh tanpa kita sedari.
    ~ dan pasti nye premium beautiful ni sangat membantu dalam memejalkan payudara yang lembik.
    Kebaikan-kebaikan lain untuk wanita:
    • Sesuai bagi wanita lepas bersalin  kerana FIR yang terkandung dalam PB ini dapat:
    • Membantu mengecutkan rahim dengan cepat
    • Membantu untuk membersihkan darah beku dan kotor dalam rahim
    • Menghilangkan stretch mark
    • Memejalkan payudara dan otot pinggul, peha dan perut.
    • Memulihkan tenaga dengan cepat, berguna terutama kepada ibu yang sentiasa keletihan kerana  melayan anak - anak dengan jarak umur yang dekat.

  • Menghilangkan “period pain”.

  • Menguatkan rahim dan meningkatkan peluang untuk mempunyai anak.

  • Membaiki postur badan dan membaiki tulang belakang agar dapat menyokong badan.


  • Kesan2 kat atasni memang ieda dah rasai...susu tetap maintain seperti biasa hingga ke hari ini walaupun baby sheera dah masuk 8 bulan dan sudah diberi makan solid food..Alhamdullilah susu ieda tetap meriah.....semoga rezeki susu sheera cukup hingga dia berumur 2tahun..amen.....

    ok layan gambar2 "pengepaman" stok susu untuk sheera sepanjang ieda menyusukanya..walaupun stok ieda tak banyak seperti ibu2 lain..tetapi ieda amat bersyukur kerana masih menyusukan sheera sehingga sekarang..dan perjalanan penyusuaan ini masih panjang..semoga Allah permudahkan segalanya...ieda tak nafikan  Premium Beutiful korset dan pam susu kesayangan ieda Madela freestyle banyak membantu memudahkan urusan ieda menyusukan  anak tersayang sheera...betul ieda tak nafikan "dua" bendani amat mahal bagi ieda...tapi ia amat berguna pada ieda mungkin sampai 7 generasi kalo dijaga dgn betol..hehe....pelaburan yang amat berbaloi...memang sebelum membeli ieda dah buat kajian baik buruknya sgt lama gitu....maklumlah iedani banyak komitmen perlukan brg2 yang betol2 yang boleh memberi manfaat sahaja kepada ieda dan boleh diguna pakai lama..sekali membeli boleh guna sampai bila2..bak kata pepatah 'alah membeli menang memakai"..dan ieda amat-amat perlu kepada dua bendani..premium beautiful korset adalah untuk kesihatan..maklumlah ieda ni dah 3kali melahirkan anak..perlukan sesuatu benda yang boleh mengembalikan kesihatan kita luar dan dalam...memang berbaloi ieda beli korsetni..sekalijer beli untuk pakai seumur hidup.. mahal lg kah?? ieda rasa premium beautiful korset amat murah sekali!!! berbanding korset2 lain kat luar sana....kita boleh pakai berapa kali kita nak..7kali bersalinpun kita tetap boleh pakai korset yang sama...dan lepas pantang boleh sambung pakai hinggalah kita mengandung lg..masa mengandung rehatlah dulu..masa berpantang sambung balik pakai..SANGAT2 BERBALOIIIII OK!!...RM2ribu yang kita keluarkan boleh pakai seumur hidup...kalo kita cek barang2 harian kita yang lain adaker jaminan macam premium beutiful nie...contohnya produk2 kecantikkan lain..setiap bulan kita kena menten beli..kalo tak beli tak cantiklah..contoh kita kuarkan rm180 sebulan untuk beli produk kesihatan atau kecatikan ..kalo kita menten beli selama 36bulan bersamaan 3tahun dah RM6480!!!!!..tu tuk 3tahunjer..tapi premium beautiful korset beli RM2 ribu boleh pakai hingga ke akhir usia anda..." ADA JAMINAN SEUMUR HIDUP" kALO ROSAK BOLEH HANTAR BAIKI'....RM6480 tu dah dua set kita boleh beli premium korset yang kebaikannya menyeluruh untuk kesihatan dan kecantikan kita luar dan dalam JIMAT TAk????..cuma kita perlu disiplin pakai selama 8 jamjer..dan memakai size yang betol untuk kesan yang maksimum..

    ieda beli madela freestye pula adalah kerana pam susu ni amat selesa ngn ieda..maklumlah ieda ni ibu kepada 3 ank kecik..ibu berkerja..masuk opis kul 9pg sampai rumah kul 8mlm...perlukan pam susu yang boleh memberi keselesaan dan boleh mengepam dimana sahaja ieda berada...siyessss sungguh best guna madela freestyleni...ramai kawan2 yang cakap..eihhh tak menyesal ker ke ko beli mahal2 pam susu tu..kan tak guna membazir...ok ni jawapan ieda...mcm jugak kita beli gajet atau handphone yang canggih manggihtu..RM2ribu..RM3ribu..kita tak rasa rugikan sebab kita perlukan dia tuk kemudahan kita...samajer ngn ieda beli pam FSni..walaupun mahal sikit tapi sgt2 berharga bg ieda..kenapa kita takut tak guna..kita beli mesti bermula dengan niat..kita nak menjayakan penyusuan ank kita..mesti kita guna dan kita usahakanlah cari yang terbaik kan..ieda ibu berkerja memang perlu pam susu untuk memerah susu dengan cepat dan selesa...
    disini ieda nak ingatkan ibu2 kat luar sana apapun pam susu yang kita guna..adalah berdasarkan kemampuan kita dan kenapa kita nak guna pam susu mcmtu..mungkin faktor kerja kita dan sebagainya..apapun dalam menjayakan perjalanan penyusuan seseorang anak adalah niat dan usaha ibunya sendiri..niat kita dr awal mengandungkan dia kita dah nekad walau apa cabaran dan rintangan kita tetap nak menyusukan anak kita..insyaAllah segalanya berjalan dengan mudah..tiada lg alasan air susu sedikit atau baby tak nak menyusu kita...tu semua alasan ibu semata-mata...kerana saya telah laluinya dahului...sesungguhnya ilmu penyusuan itu amat penting untuk melancarkan lagi proses menyusukan anak-anak.. :)

    eiihhh apa pulak yang melaluk ni ieda..dah panjang pula entry nie..mesti bosan u all baca..hihi..maaapppppp ..kata nak letak gambar..takderpun kan...okeyy..okeyyy jom layan susu2 ieda ni..nie semua perkongsian ya..ieda bukan nak riak pamerkan susu2ni kat sini...:)
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    Siapa kata pakai korset premium beautiful kita tak boleh menyusu dan mengepam susu...nah setiap kali pam ieda boleh dapat 5oz atau lebih...

    3kali sesi pam walaupun kadang-kadang kat office terskip jadual pam disebabkan meeting, berjam-jam dalam bilik meeting dikelilingi rakan2 sekerja yang semuanya lelaki..maklumlah company kapal..ieda sorangjer pompuan..nak minta diri keluar bagi tujuan mengepam susu sangatlah malu..nasiblah pakai premium beautiful korset dapat kontrol rasa sakit dari bengkak susu..pernah sekali masa meeting pakai baju dalam biasa..haritu korset ieda basuh tak kering lagi..rasa macam nak meletop cik breast sakit yang amat..nak demam rasa tahan sakit..kesakitantu disebabkan cik breast menjadi bengkak terpaksa menampung susu yang penuh..kalo ieda pakai premium beautiful tak perlu bimbang..tak akan rasa sakit walaupun berjam-jam terskip pam, long bra premium beautiful dapat melancarkan pengeluaran dan aliran susu dengan lancar dan kita tidak akan mengalami bengkak susu keras mcm batu dan menyakitkan tu..ibu2 yang menyusukan anakjer akan tahu sakitnya bagaimanakan..ngiluuuu....
    sekali sesi pam...walaupun baby dah masuk 8bulan tetap maintain..Alhamdullilah

    3kali sesi pam untuk stok ebm..walaupun tak banyk cam ibu lain2..tetapi tetap maintain bila pam..susu tetap ada walaupun sheera 8bulan dah makan solid food..

    TEORI DI SEBALIK PENINGKATAN SUSU

    Apabila bayi menghisap payudara, hujung saraf yang terdapat diputing ibu akan terangsang. Impuls akan dihantar ke otak dan kelenjar pituitari merembeskan hormone prolaktin dan hormone oksitoksin ke dalam darah. Darah membawa kedua dua hormone tersebut ke payudara dan menyebabkan susu terhasil.

    Premium Beautiful korset ditenun dengan batu kristal Tourmaline yang mengandungi Infrared Jarak Jauh atau ‘Far Infrared Rays’ ( FIR ) .Ia merupakan spectrum cahaya yang memberi manfaat kepada kesihatan manusia. FIR ini  akan meresap jauh ke dalam  tisu lembut payudara si pemakai ,dimana ia akan meningkatkan pelancaran aliran darah di dalam tubuh si pemakai. Maka,setiap kali bayi merangsang diputing ibu, susu akan terhasil dengan lebih banyak dan cepat.

    JOM IBU 2 BOOKING SATU SET PREMIUM BEAUTIFUL KORSET
    CALL/SMS IEDA  0136191955
    EMAIL:hidamatrani@gmail.com

    No comments:

    Post a Comment